Ny blogg :)

Har börjat använda en gammal blogg som jag skapade precis när jag blev gravid :) Kommer nog att använda den nu för att slippa röra ihop det. Hoppas ni har förståelse för det :)
Men kika gärna in på den nya bloggen och läs mer om min graviditet och vardag. Kommer dessutom lägga upp mer bilder! Ska försöka skriva oftare och då blir det förmodligen kortare inlägg :)

www.alexandraa.bblog.se


bla bla..

Godkväll :)
Har varit igång hela dagen.. Är heelt slut nu kan jag lova!
Först och främst så kunde jag inte somna i natt. Så jag gjorde Johan sällskap när han kikade på JVM :)
Spännande match men jag borde nog sovit i stället..
Kl 8 vaknade på morgonen och gick ner till MVC så jag var där ca 09.10 :) Hade ju tid 15 över.
Bara det var jobbigt då det snöa och var motvind verkligen hela vägen..
Det gick bra hos läkaren! de ville dock inte att jag skulle öka dosen på järntabletterna förrän jag tagit nya blodprover, och det kunde jag inte göra idag för att den läkaren de har för prover och sådant hade semester så jag får vänta ytterligare minst två veckor innan jag kan få hjälp med mina problem..
Blev fortsatt sjukskriven till den 2 februari.
Efter det gick jag ner till stan och mötte mamma och Robin på Mc Donalds.
Blir alltid glad av att träffa min lilla älsklings Robin! :)
Efter Mc så gick vi till frisören så Robin fick klippa sig, och jätte tjusigt blev det!
Anledningen till att jag skulle till stan var för att jag skulle försöka hitta en ny BH och ett par byxor. Kom dock hem tomhänt(!)
Kände mig också dålig när vi gick runt där så jag kollade inte så noga :) Får helt enkelt trycka på mig mina små BHar och vänta tills yrseln blir bättre!
Johan kom och hämtade mig vid tolv tiden och vi åkte till hans pappas jobb och tjöta lite skit. Johan beställde också lite bildelar..
Efter det åkte vi till Babyproffsen och kikade runt lite :) Gud vad kul att verkligen få börja planera på riktigt!
Hittade blandannat en vagn jag blev sugen på. Kollade också lite andra bra-o-ha saker. Allt kostar ju dessvärre en förmögenhet så det gäller att börja planera vad man köper nu så man har råd med allt sen när det är dags :)
Sen åkte vi i alla fall hem och väntade på att Johans pappa skulle komma med bilen. Han lånade en från sitt jobb så vi kunde åka hem till mig och få med oss lite saker.
Vi fick sitta en stund och vänta på Rasmus också som hade min nyckel.. Typisk honom att aldrig tänka längre än näsan räcker! Men han och hans kompis Jocke kom till slut och de hjälpte även till med att flytta och packa saker :)
Efter det åkte vi hit och lastade av allt, samt började packa upp..
Nyss var jag och handlade cola och cigg till min lilla sjukling här hemma och nu tänker jag inte göra ett jota mer idag! Kanske borde vila upp mig några dagar nu, men det går ju inte heller.. :P
I morgon på förmiddagen ska jag hem till mamma och tvätta lite tänkte jag. Sen tänkte jag också åka hem till pappa och hälsa på!
På eftermiddagen ska vi alla tjejer åka hem till Sofia och hälsa på :) Ska bli riktigt trevlig då jag inte ens har varit där och sett hur hon bor än. Shame on me!
Det ska också bli skoj att träffa alla tjejer igen :D
Efter det blir det vila hela resten av veckan kan jag lova!
Hade tänkt börja med små promenader nu också.. Har blivit så himla sugen på att börja träna nu när man ser att alla andra verkligen gå in för träning och annat nu. Blir ju dessvärre svårt att göra annat än gå promenader..
Får bli efter grav.. Då jävlar ska jag bli snyggare än någonsin! ;)

Ne nu ska jag läsa GT och sen faktiskt sova tänkte jag :)
God natt alla!

/ A 



Slöööö

I tre dagar har jag varit helt slö nu! Förmodligen på grund av järnbristen, men fan vad jobbigt det är att inte orka göra något! Ligger i sängen typ hela dagarna och tänker på alla saker jag borde göra, och så får jag ångest för att jag inte orkar göra något!
Aja, ska till läkaren i morgon 09.15 så då får vi väl se vad de har att säga :) förhoppningsvis blir jag ju tillbaka till jobbet också nästa vecka!
Idag har jag ätit 6 rostmackor, en kopp kaffe, sopat golvet i köket och ja, inget mer.. Har lite planer på att hoppa in i duschen och kanske ta en promenad till mamma sen? men jag ska absolut inte lova något!
Johan har i alla fall varit duktig och diskat idag.. Vi som pratade om storstädning?
Haha jaja, det finns inte mycket att göra :)

Nu  ska jag försöka ta mig upp ur sängen och in i duschen.. Får se hur lång tid det tar :)

/ A

RSS 2.0