Ultraljud

Hejsan! Stannade hemma från jobbet idag för jag har spräng huvudvärk och kände mig inte riktigt hundra när jag gick upp på toa vid 5 i morses.. Yrseln är väl borta nu delvis, det är jobbigt att stå upp och gå längre sträckor bara men huvudvärken blir allt värre! :( Aja, var nyss iväg på ultraljud. Det var trevligt att äntligen få se den lille som ligger där inne :) Allt såg bra ut sa läkaren och det verkade inte vara några problem :) Vi fick också med oss tre bilder hem.. Efter det blev det lite käk och nu ligger jag i sängen igen.. där jag tänker stanna så länge som möjligt! Kanske skriver en rad eller två senare :) / A

trött?

Hej hopp! Trist dag idag.. Först och främst så sov jag dåligt natten mellan sön och mån (som vanligt) sen som sagt var det dags för dagtidsjobb.. Gick upp vid 5 och duschade och kände redan då att jag var konstig i magen.. Efter det åt jag två mackor och sen åkte vi till jobbet. Jag hann gå två stationer och kände att jag skulle svimma igen.. Samma sak hände förra måndagen. Det är rätt läskigt när det kommer så plötsligt och på jobbet dessutom.. I allafall så fick jag sitta ner i en och en halvtimme innan Johan körde mig hem. Pratade med MVC igen och dom har fortfarande ingen förklaring på vad som händer. Idag trodde hon att det kunde vara lågt blodtryck och tyckte att jag bara skulle vila, äta och dricka mycket.. Aja, får väl lita på vad dom säger om att det inte är något fel på mig! Tycker det är lite jobbigt bara att springa runt med spränghuvudvärk och inte veta när eller om man ska svimma igen.. Aja, åkte hem i allafall och har legat i sängen heeela dagen. Har knappt vågat gå upp för att äta något. Har blivit massa frukter och vatten! Ikväll blir det också lugnt. Kika en film eller något och sen försöka sova tidigt! I morgon blir det Ultraljud :D Det ska bli riktigt skoj att få se det lilla livet! Ha en fortsatt trevlig kväll gott folk! / A

jul

Åh äntligen får man börja ta fram jul prylar och stakar och annat som hör julen till :D Som jag har längtat! Johan plockade fram lite smått idag och jag är hur lycklig som helst! Ligger för tillfället på soffan och bara njuter :) Idag vaknade jag sent, alldeles för sent faktiskt.. Ska ju jobba dagtid i veckan. Men men en dag som är jobbig får jag väl stå ut med. Blev tvingad upp ur sängen sån tur var (annars hade jag nog legat kvar än) Och pratade med mamma i tel. Vi hade nämnligen bestämt fika idag men hon ville helst inte köra bil i detta väder. Det var innan jag ens hade tittat ut igenom fönstret! I alla fall.. Jag bestämde mig för att gå hem till mamma, det är ju trots allt inte så långt här ifrån.. Jo visst! Gick ut på ballkongen och kände att det var storm och tio gånger mer snö än igår så där gick mina planer i kras! Jag tog på jacka och hela faderullan och gick ner till affären istället. Beslutade att det är det längsta jag orkar och vill gå i detta väder! Jag älskar snö, men helst när man sitter inomhus och tittar ut.. Aja, i affären fick jag med mig lite smått och gott. Blandannat lite pepperkakor och julmust som jag hade tänkt ta mig lite senare :D Köpte också ljus, både värmeljus och långa ljus :) Det är ju så himla mysigt med ljus när det är mörkt och jävligt utanför! Igår var jag med Therese hela dagen :) först åkte vi till Ulvåker och kikade när grabbarna på jobbet spelade fotboll. If Metall kuppen som det så fint kallas :) Det hade gått bra för dom, men de kom tyvärr inte till final. Efter det åkte jag Therese och Amanda till Wallermans och käkade. Det blev "helgerbjudande" för oss alla tre :) fläskfilémedaljonger med råstekt potatis! Mmm säger jag bara :) till efterrätt blev det kaffe och en bananasplit! :D så mätt man blev! Efter det åkte jag och Therese till den nya barn butiken "barn kupolen" och köpte en barnvagn, eller Therese köpte en till mig :D Det tackar jag för! och efter det åkte vi vidare till Elins Esplanad och handlade lite kläder och annat inför kvällen :) Kvällen slutade ju dock inte som planderat.. Det blev att jag och Therese åkte hem till Anna och hälsade på henne och lille Willie en stund :) Gud sikken liten söting! Nu blev jag mer sugen på att trycka ut den lille i min mage :) Efter det blev det hemfärd.. Idag blir det som sagt lugnt. Vi ska ju upp och jobba tidigt så det blir nog bara äta lite mat, fika och kanske någon film innan sängen :) Nu ska jag lyssna på den absolut bästa jullåten någonsin! Wham!- Last christmas :) See ya / A

16+0

Herregud vad tiden går fort! Det känns som det var igår jag gick reda på att jag var gravid. Då var jag i vecka 6 eller 7! Nu springer tiden iväg och det är snart dags för ultraljud liksom! Aja, bra känns det i allafall.. Magen växer lite smått varje dag känns det som =) Har fått mamma byxor på jobbet nu för de andra böjade bli en aning tajta. Haha! Har även fått köpa ny jacka då den andra blev lite liten :P Tacka gudarna för leggings som man kan ha till i stort sett allt :D Var på Ullared förra veckan med mamma, mormor, Therese och Ramsus! Köpte någon tröja till mig själv men hittade faktiskt inte så mycket annat. Jo, köpte förresten de första grejerna till bebisen :D två plagg, en filt och ett par pyttesmå strumpor =) Lite annan skit blev det också.. Känner att det kanske är för tidigt att handla saker till bebisen än, men lite små saker hit och dit gör nog inget va? =) Aja, förra veckan var vi lediga men jag jobbade över tre nätter.. Känner att om ändå lusten att jobba finns så varför inte passa på att tjäna lite extra pengar =) Det behövs ju nu om inte annat.. Nu är det snart dags för jobb igen så jag ska hoppa in i duschen och göra mig i ordning nu =) Ha en trevlig kväll alla vänner! / A

RSS 2.0