jul

Åh äntligen får man börja ta fram jul prylar och stakar och annat som hör julen till :D Som jag har längtat! Johan plockade fram lite smått idag och jag är hur lycklig som helst! Ligger för tillfället på soffan och bara njuter :) Idag vaknade jag sent, alldeles för sent faktiskt.. Ska ju jobba dagtid i veckan. Men men en dag som är jobbig får jag väl stå ut med. Blev tvingad upp ur sängen sån tur var (annars hade jag nog legat kvar än) Och pratade med mamma i tel. Vi hade nämnligen bestämt fika idag men hon ville helst inte köra bil i detta väder. Det var innan jag ens hade tittat ut igenom fönstret! I alla fall.. Jag bestämde mig för att gå hem till mamma, det är ju trots allt inte så långt här ifrån.. Jo visst! Gick ut på ballkongen och kände att det var storm och tio gånger mer snö än igår så där gick mina planer i kras! Jag tog på jacka och hela faderullan och gick ner till affären istället. Beslutade att det är det längsta jag orkar och vill gå i detta väder! Jag älskar snö, men helst när man sitter inomhus och tittar ut.. Aja, i affären fick jag med mig lite smått och gott. Blandannat lite pepperkakor och julmust som jag hade tänkt ta mig lite senare :D Köpte också ljus, både värmeljus och långa ljus :) Det är ju så himla mysigt med ljus när det är mörkt och jävligt utanför! Igår var jag med Therese hela dagen :) först åkte vi till Ulvåker och kikade när grabbarna på jobbet spelade fotboll. If Metall kuppen som det så fint kallas :) Det hade gått bra för dom, men de kom tyvärr inte till final. Efter det åkte jag Therese och Amanda till Wallermans och käkade. Det blev "helgerbjudande" för oss alla tre :) fläskfilémedaljonger med råstekt potatis! Mmm säger jag bara :) till efterrätt blev det kaffe och en bananasplit! :D så mätt man blev! Efter det åkte jag och Therese till den nya barn butiken "barn kupolen" och köpte en barnvagn, eller Therese köpte en till mig :D Det tackar jag för! och efter det åkte vi vidare till Elins Esplanad och handlade lite kläder och annat inför kvällen :) Kvällen slutade ju dock inte som planderat.. Det blev att jag och Therese åkte hem till Anna och hälsade på henne och lille Willie en stund :) Gud sikken liten söting! Nu blev jag mer sugen på att trycka ut den lille i min mage :) Efter det blev det hemfärd.. Idag blir det som sagt lugnt. Vi ska ju upp och jobba tidigt så det blir nog bara äta lite mat, fika och kanske någon film innan sängen :) Nu ska jag lyssna på den absolut bästa jullåten någonsin! Wham!- Last christmas :) See ya / A

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du ny kille igen?

2010-11-28 @ 18:04:45
Postat av: Nina

Låter som du haft en trevlig helg, synd bara att vi inte kunde ta 1:a adventsfika idag. Köpte Therese en barnvagn till dig? Vad snällt av henne i så fall ;) Jag ringer i morgon puss och kram !

2010-11-28 @ 22:07:35
Postat av: Alexandra

Ja, helgen var faktiskt helt ok! Ja det gjorde hon.. det var ju iofs en sulky så den kommer ju inte användas på ett tag men ändå =) gulligt av henne!

2010-11-29 @ 18:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0