lussekatter

Jag förstår bara inte vissa som är så sjuka att dom knappt kan gå utanför dörren. Men som kan gå ut och roa sig? Vad handlar det om? Vilja? ork? Är det något som är viktigt, men tråkigt så kanske man är "för sjuk.. Är det något som är oviktigt men kul då kanske man blir frisk? Handlar det om mirakel? Eller vad?

Idag har jag bakat! Först med Therese. Vi skulle försöka baka knäck (har ju hört att det är svårt, men tyckte det var värt ett försök) så sant som det var sagt.. Dom blev helt brända, smakade kol och såg ut som lakrits.
Skit också!
Så dom fick bli prydnad i min nya skål som jag inhandlat idag :D
Vi var nämnligen på Gengåvan förut!
Shoppade massvis med roliga jul prylar :)
En liten skål med tomtar på (till nötter eller knäck)
Små tomte grisar till adventsljusstakarna  (4 st)
en svart ljusstake som man kan ha fyra långa ljus i :)
en gammal pepparkaksburk med söta motiv på
en ljuslykte-tomte
ett hjärta som det står God Jul på (som man hänger på väggen eller i ett fönster)
en jätte söt slev med rött band :)
John köpte också en liten mjölkkanna som han kan spara pengar i..

Efter det bakade jag, John, Sofia och David pepparkakshus :D
Mitt och Johns blev väl sådär tyckte jag men Sofia och Davids blev jätte gulligt :)
Sen har vi med umgåtts resten av kvällen!

Nu håller jag och Sofia på och bakar lussekatter., Degen jäser men vi ska alldeles strax gå och forma dom :)

Igår var så roligt.. Vi åkte upp till berget och ryckte handbroms med Johns 850.
Etfer ett litet tag fick jag köra, och en stund efter det blev det punka på däcket!
Haha tack vare mig :D
Men det var också jag som tog av däcket när vi skulle byta!
Sen kom Skötta och satte på det nya däcket..
Så jag känner att jag i allafall hjälpte till med skadan jag hade orsakat :) Men roligt som fan hade jag så länge det varade och jag tror Sanna kan hålla med om det? :)

Ne nu ska jag och Sofia fortsätta med vår lussekattbakning
hoppas dom  blir bra detta året! :)

hejs

/ A




Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha , det kan jag hålla med om ;P

2009-12-09 @ 11:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0