tråkigatorsdagar.com

Sitter hemma med tända ljus och allt :) väntar på att mina två älsklingar ska komma hem, Rasmus (bror) och John :)
Har inte skrivit på några dagar igen nu för det har varit lite mycket på sistonde.
Saker jag tyvärr inte kan berätta om.
Saker som gjort att man mår sådär just nu..
Jag har i alla fall slutat med Antabus :) än så länge går det riktigt bra!
Många frågar om jag ska börja dricka nu och om jag ska festa på lördag.. Men jag känner mig långt ifrån mogen för det ännu!
Jag tänker inte börja dricka igen och jag vill aldrig mer gå tillbaka till sån jag var förut.
Mina party dagar är över!
.. och festa kan man faktiskt göra utan alkohol också!

Både idag och igår har jag varit med Skötta på lite äventyr.. Bland annat hälsat på en vän.
Idag var vi med Therese, Bellis och Björnankar och Bowlade :) men det tänker jag inte berätta om (för jag förlorade) ha ha
Tog även en liten klunk av Therese cider men det var inte gott! :D

När jag träffade min kontakt på socialen så berättade han för mig att nästan alla som har varit i samma situation som jag kommer till en så kallad "återfallsperiod". Och vad det innebär fattar jag inte riktigt. Men jag antar att man mår rätt dåligt och att man kanske blir sugen på att dricka då?
Han berättade detta för att varna mig och för att jag skulle vara förberedd..
Med tanke på att det har gått 4-5 månader nu så kommer väl denna period kanske snart och jag är rädd för att den redan har börjat.. Det behöver inte betyda att man sitter hemma och deppar utan man kan visa på annat sätt att man mår dåligt. Tex. Tappar sexlust mm
Jag vet att jag är mycket lyckligare nu och jag vet att det finns många som bryr sig. Jag är absolut inte rädd för detta. Det enda man kan göra är att inte vara ensam och inte tänka för mycket på en massa skit.
Av egen erfarenhet har jag i alla fall lärt mig ett och annat :) och det är jag faktiskt glad för!
Så om folk i min närhet börjar undra vad det är för fel på mig så vet ni nu hur det ligger till :)

Det var allt jag hade att komma med idag :)
Nu ska jag mysa lite med min älskling och min bror så fort dom kommer hem!

Har ni frågor eller bara vill skriva en liten kommentar får ni mer än gärna göra det :)

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Lycka till med allt och tack för att du stöttar, du vet vad =)

Kram Maria

2009-10-22 @ 23:44:34
Postat av: Nina

Jag älskar dig gumman. Jag hoppas att du förstår att jag alltid kommer att stötta dig så gott jag kan.

Puss och kram Mamma

2009-10-25 @ 13:18:31
Postat av: Alexandra

Maria: Hon har stöttat mig så det är en självklarhet att finnas för henne!



Mamma: Jag älskar dig också. Jag vet att du finns där, och det känns tryggt!

2009-10-25 @ 22:51:39
Postat av: Sandra

Hej!



Visste inte att du mått så dåligt,, hur kommer det sig att du började med antabus :/? Inte pratat så mycket det senaste ju.. Hoppas det går bra med allt iallafall! Kram!

2009-10-25 @ 23:09:10
URL: http://msmomma.zoomin.se
Postat av: Alexandra

Hej Sandra! Jag tycker att vi kan ta och träffas någon dag snart! Vi kan ju ta en fika och tjöta lite så kan jag berätta vad som hänt. Skulle vara kul att se lille pojken också! =) Kram!

2009-10-27 @ 04:20:27
Postat av: Sandra

Ja, det var ju ett tag sedan nu så det skulle vara kul! :) Du kan väl höra av dig när det funkar :)

0737583442



Kram!

2009-10-27 @ 09:29:19
URL: http://msmomma.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0