Söndag och höst

Då var det snart måndag igen.. Tycker veckorna går allt för fort.
I helgen har jag funderat mycket på tid.
Man träffar en person som man kanske inte har sett på länge och märker hur "stor" eller "vuxen" den börjar blir.
Man känner att man inte hinner med!
Vad hände med min bror tillexempel?
Det var inte alls länge sedan han var en lite pojke med ljus röst.
Nu är han längre än mig och han är i målbrottet?! haha det är lite kul ändå.
Det känns som att alla förandras förutom jag!
Fast de klart, så är det väl inte :P

Varför känns alla söndagar så jävla tråkiga för?
Man borde tycka att det är den bästa dagen i veckan för att man inte behöver gör något.
Men ändå så är den så tråkig! Inga affärer är öppna och det finns nästan inget att göra!
Söndag och höst. Jag tycket det är mysigt men tråkigt!

Helgen som varit

I fredags var det lite fest här. John blev jätte full och kunde inte åka och jobba på lördagen..
I lördags var det bygdegårdsfest =) Rebecca Niemeäl fyllde 20!
Jag vaknade vid 20 tiden på kvällen efter att ha sovit 16 timmar(!)
Jag och John bestämde väl att vi skulla stanna hemma, men vi åkte ut till ÖM´s en liten stund och sade grattis och så :)
Verkade vara en riktigt bra fest med mycket folk! Men vi åkte hem efter en halvtimme!
Då åkte vi hem till pappa och fikade och sen hem och sov typ..
Rasmus min bror har sovit här hela helgen också!

På tal om det så har vi prata lite om att han kanske ska flytta hem till oss ett litet tag. Jag tycker definitivt att det är värt ett försök om det är det Rasmus vill och att det är det som är bra för honom!
Vi tänkte i alla fall att vi kunde testa detta i veckan nu när han har lov :)

Idag har jag varit hemma hos Lisa och fikat. Det var riktigt länge sedan! Jag hade trevligt och det är alltid skönt att träffa henne och prata av sig lite om allt mellan himmel och jord!
Efter det kom John och hämtade mig och vi börja städa. Vi har bastämt att vi ska ha "städdag" på söndagar.
Men det känns som att jag lika gärna kan städa själv, för varje gång jag kom in i TV rummet att John vid datorn!
Det har jag inget emot för jag bor ju ändå här gratis plus att man slipper bli irriterad för att den andra inte hjälper till!
men men nu är det i ordning och fint i alla fall.. Bara lite att städa i TV rummet kvar! :)

Nu ska jag kolla på Gladiator och försöka somna!

Puss och god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0