torsdags meditation

Idag har jag sovit bort nästan hela dagen! Somnade vid 3 tiden igår natt, vaknade vid 18 tiden idag. Förutom en timme som jag var uppe mitt på dagen! Så jag har fått mig en del sömn :P

Var i alla fall tvungen att gå upp för jag skulle fika med Ida, Therese och Sanna :) Vi satte oss på Pim´s och jag tog som vanligt en kaffe Pim´s med After Eight :) Ida hade en nyhet att berätta och det var att hon hade fått jobb :) kul för henne! Sen pratade vi lite allmänt om saker som händer och livet osv. Vi kom nog i alla fall fram till att vi skulle göra det oftare! Sen satt jag och stirrade på Kyrkan och fick en idé om att vi skulle gå in dit. Dels för att det är så lugn och skön stämmning i en kyka, sen med tanke på allt som hänt det senste kan det ju faktiskt vara skönt att bara gå och sätta sig där inne och fundera lite.. Så dit gick jag, Ida och Sanna. Vi möttes av en präst som berättade att dom hade meditation på torsdagar och frågade om vi ville vara med! Och det var vi :)
i tjugo minuter satt man tyst i kyrkan och försökte koncentrera sig på andningen och försöka koppla bort alla andra tankar. Funkade sådär för mig med andningen denna gången, För Ida funkade det nog också sådär och för Sanna funkade det bra! Vi beslutade i alla fall att försöka igen nästa torsdag vi 19 tiden :)
Efter det gick vi upp till Krikelin och tog en kaffe i väntan på bussen. Det vär rätt mycket folk där, lumpare tror jag.
Så efter en stund frågade Jessica om jag ville hoppa in och hjälpa henne och det är klart jag ställde upp. Dels för att det är skoj att jobba och sen fick jag lite extra pengar! :)
Vidare hem efter det. Jag och John har legat på soffan och lyssnat på musik och nyss gick han och lade sig..

Denna dagen har varit toppen! speciellt det där med kyrkan :) riktigt skönt att bara sitta där och försöka släppa alla tankar om framtiden och allt som ligger bakom och gnager också.. Sen tände vi ett ljus för Fredrik också!

Även om jag inte känner mig riktigt på topp just nu så kan jag ändå tycka att jag faktiskt har det riktigt bra.
Jag är så nöjd med livet nu och jag har ingenting att klaga på! :)

Nu ska jag nog göra John sällskap i sängen!

Nattinatti <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0