Mobiler till bebisar?

Sitter hemma ikväll med John och myser i vinter vädret!
Så jävla tråkigt att det skulle bli ännu mera snö nu. Man hade ju i allafall ett litet hopp om att snön skulle försvinna. Men men. Det är sådant man får leva med :)
Det är ju trots allt mysigt med snö och värmen inomhus uppskattar man ju faktiskt riktigt mycket när man varit ute i oväder!
Eller sitta inne och tända ljus! oslagbart :)

Här om dagen försökte jag färga mitt hår ljust!!
Alltså jag hade ju så jäkla mycket svart i håret, så jag visste ju att det skulle bli svårt.
Meen att det skulle bli mer och mer gult, och mer och mer slitet räknade jag inte riktigt med!
Så jag gav upp idag och färgade håret ljusbrunt! :)
Nu är jag faktiskt riktigt nöjd! Tror också att det finns en chans att det solbleks i sommar :)

Måste bara få klaga lite också..!
När vi var iväg och skulle köpa hårfärg förut (på Rusta)
så åkte vi förbi Babyproffsen..
Det var jätte trevligt att gå runt där och kika, och finns det gulligare än bebissaker?
Men till min förvåning såg jag att det fanns en bebisleksak med tre olika saker på..
Den var någon söt liten blomma, en nyckel och en MOBIL?!
Vafan.. När jag var liten hade fan inte barn mobiler!
Känns som att det där med mobiltelefoner börjar gå liiite långt, eller är det någon som håller med?
Barn ska inte ha mobiler tycker jag!
Möjligtvis när dom kommer upp i åldrarna 12- 13, då det kanske är en fördel att ge sitt barn en mob för att det ska vara lätt att få tag i honom/henne när dom är ute och leker.
Men varför ska en ettåring veta vad en mobiltelefon är förnågot?

jaja.. Hehe nu ska jag fortsätta med mitt fredagsmys och hoppas att jag blir frisk under helgen!
Sanna kommer nog hit om en stund också! :)
Ha en bra afton gott folk!

/ A





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0